onsdag 22. januar 2014

MonsterUniversitetet Pepperkaker



Min kjære Matheo ble 7 år 1.januar. Og det må jo feires, som alltid uti januar en gang!
Denne gang er temaet for bursdagen Monster Universitetet. Matheo velger som alltid selv.

Jeg hadde igjen pepperkakedeig fra julen, og istedenfor å hive bruker jeg det.
ALLE barn liker jo pepperkaker!
Lagde sirkler av utstikker, og M'ene skjærte jeg ut med kniv. Lagde 30 av hver. Har bare bedt 20, men må regne med noen feil! hihi
Sirklene lagde jeg som Monster Mike, og M'ene ble blå som i logoen for Monsteruniversitetet.
Litt artig og - M for Matheo =)
Tenkte å gi disse da barna går-istedetfor godteposer.
...Har bare laget på PC en sånn til å stifte utenpå posene, og printet ut på tykt papir.
Disse Matcher bursdagsinvitasjonene. (selvfølgelig!)

De er pyntet med Royal Icing - tykk melisglasur med eggehvite sitron og melis.
Tok tid å pynte 60 pepperkaker, og med Colin som ikke ville sove og helst sitte på fanget ble det litt skjevt noen steder, da han MÅTTE sitte på fanget innimellom :)
Men selv om det tok tid var et verdt det, Matheo ble SÅ fornøyd =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar